Skip to Content

بازیگر جدید سینمای ایران؛


شاید مهمترین اتفاقی که تا امروز در جشنواره فیلم فجر رخ داده است، حضور متفاوت سحر احمدپور، بازیگر جوان، مستعد و صد البته ارزشی فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت بود.

به گزارش نسیم صادق؛ او که با حجاب برتر در دومین روز برگزاری جشنواره حضور یافته بود، نشان داد که پز روشنفکری گرفتن و زیر سئوال بردن ارزش های اسلامی و دینی به هیچ عنوان نشان از برتر بودن در حوزه سینما نیست.

 

بازی سحر احمدپور که اولین حضور و تجربه اش در سینماست، تحسین اکثر منتقدان را برانگیخت.

 

سایت جشنواره در خصوص فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت اینگونه می نویسد: «فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» ساخته وحید جلیلوند در بخش نگاه نو نیز توانست تا حدودی حسن نظر اهالی رسانه و منتقدان را برانگیزد؛ در این فیلم به دلیل تلخی داستان و کثرت صحنه های ضرب و شتم که با بازی خوب برزو ارجمند و معرفی چهره تازه هنرمند جوان سحر احمدپور، چرت ظهرگاهی حاضران در سینمای رسانه پرید و این فیلم مورد اقبال قرار گرفت.»

 

اما حضور وی با حجاب برتر، مهمترین اتفاق این روزهای جشنواره است، عده ای وی را هم که هنوز عرق پیشانی اش در بازی فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت خشک نشده است را متهم به خودنمایی می کنند و عده ای هم آینده ای مبهم را برای وی می بینند.

 

اما به هر روی او ساختار شکنی بزرگی را در عرصه جشنواره های فیلم و تئاتر در سی و سه دوره گذشته انجام داد.

 

حضور وی با حجاب برتر در فستیوالی که در این سالها به عرصه عرضه مدهای جدید و لباس ها و رفتارهای غربی و ضد ارزشی برخی از بازیگران تبدیل شده بود، با حضور، سحر احمدپور رنگ دیگری بخود گرفت.

 

اما نکته ای که در این میان مورد توجه اهالی فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی می بایست قرار گیرد این است که اولین حضور این بازیگر در جشنواره نیازمند حمایت است، چرا که یقینا حملات به وی بعد از جشنواره و هنگام اکران فیلم بیشتر و بیشتر خواهد شد، تا جریانی که با حضور الهام چرخنده نسبت به حجاب برتر آغاز شده است، عقیم ماند.

 

عده ای که دلها و نگاه هایشان به نهیلیسیمی است که می بایست در سینمای ایران روی دهد تا سینما، ابزاری برای سلطه غرب و کشورهای استعمارگر بر ایران اسلامی شود.

 

یقنیا حضور احمدی پورها و حمایت از این بازیگران جوان و دارای انگیزه ارزشی، راهی را گشوده است که در سالهای آینده بیش از پیش دغدغه های ایران اسلامی را نشان خواهد داد.

 

و صد البته از روزی که سحر احمدی پور با حجاب برتر در مقابل دوربین های جشنواره قرار گرفت، وظیفه سنگین تری بردوش دارد که از این ارزشی که وی به جشنواره سی و سوم داده است می بایست حراست و حفاظت نماید.

 

او می بایست در مقابل هجمه هایی که در آینده به وی خواهد شد ایستادگی داشته باشد تا این رفتار، در سینمای ایران نهادینه شود. او امروز وظیفه سنگینی بر دوش گرفته است،حضورش با حجاب برتر در جشنواره این سنگینی رابر عهده اش گذاشته است.

 

 

سحر احمدپور کیست
سحر احمدپور بازیگر نقش ستاره در فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» که اولین تجربه بازیگری اش را در این فیلم داشته است.

 

احمدپور توسط یکی از دوستان خانوادگی اش به جلیلوند معرفی شده و پس از سه بار تست گرفتن و برای نقش ستاره انتخاب می شود.

 

سحر احمدپور که بیست و دو سال سن دارد، فارغ التحصیل کاردانی نگارگری (نقاشی ایرانی) است و اولین تجربه بازیگری اش مورد تحسین منتقدان قرارگرفته است.

 

فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» اولین تجربه کارگردانی وحید جلیلوند است که به اتفاقاتی که برای سه خانواده پس از انتشار یک آگهی روی می دهد می پردازد.

 

جلال آشتیانی با بازی امیر آقایی یک آگهی به روزنامه داده است که حاضر است به یک محتاج سی میلیون تومان کمک کند. دو هزار نفر، جواب مثبت داده‌اند. ما زندگی دو نفر از آنها و مشکلاتشان را دنبال می‌کنیم.

 

فیلم، در واقع یک تراژدی است ولی آزاردهنده نیست. سه روایت از سه زندگی که در نهایت به روز نوزدهم اردیبهشت در خیابان سهروردی ختم می‌شود؛ دو نیازمند و یک خیّر:

 

1. مردی افلیج (وحید جلیلوند) که نیازمند پول است تا جراحی شود و همسرش لیلا (نیکی کریمی) که نان‌آور خانه است به این دفتر مراجعه می‌کند.

 

2. دختری که بازماندۀ زلزلۀ بم است ( سحر احمدپور) و با خانوادۀ عمه‌اش زندگی می‌کند و برای دیه آزادی شوهرش، نیازمند به پول است.

 

3. مرد نیکوکاری که حاضر شده پول ماشینش را خیرات کند تا نشان دهد که مردانگی در این شهر نمرده است، هرچند که خود مجبور است با اتوبوس رفت‌وآمد کند.

 

وحید جلیلوند در عرصۀ مونتاژ و در فیلمسازی مستند، سابقه‌ای طولانی دارد و عجیب آنکه در کارگردانی این فیلم نیز به خوبی از عهده برآمده است، هم در صحنه‌های نزاع و هم در کارگردانی حدود سیصد نفر سیاهی لشکر.

 

فیلم بدون شعار دادن، جوانمردی را به مخاطب یادآوری می‌کند. به ما توجه می‌دهد که به اطرافمان نگاه کنیم و تا آنجا که می‌توانیم، دست دیگران را بگیریم. فیلم می‌تواند سمبل و نمادی از یارانه‌های اعطایی دولت نیز تلقی شود. زیرا مدیران این طرح نمی‌توانند و نتوانسته‌اند نیازمند واقعی را از غیر آن تشخیص دهند.


 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.