Skip to Content

گزارش/


حکایت این روزهای علاقه بعضی ها به هنر شبیه گدایانی شده است که برای امرار معاش خود در کنار خیابان با ایجاد سر و صدا توجه و محبت عابرین را به خود جلب می کنند.

به گزارش نسیم صادق به نقل از عصر فرهنگ، چند سالی است که بحث برگزاری و یا لغو کنسرت به سوژه ای داغ در شهرستان های سراسر کشور تبدیل شده است.

 

موافقین بعضا دست به دامن سابقه موسیقی سنتی شده و کنسرت را به نوعی جز میراث ملت ایران می دانند و معتقدند کم توجهی و مخالفت با برگزاری کنسرت کم مهری به میراث باستانی ماست. گاهی هم افسردگی و نبود تفریح و سرگرمی دستاویز این عده است.

 

در مقابل مخالفین معتقدند، برگزاری کنسرت ها نه با هدف ارج نهادن به هنر،بلکه با اهداف و اغراض دیگری صورت می گیرد. شاهد این مدعا هم جریانات خاصی است که به متولی خودخوانده برنامه هایی نظیر اجرای کنسرت تبدیل شده اند.

 

در دارالعباده یزد با توجه به جو فرهنگی و غلبه اعتقادات مذهبی، برگزاری کنسرت همواره به اعتراض گسترده شهروندان روبرو بوده است.

 

در این میان برای جلب نظر هر دو گروه تمهیدات جالبی اندیشیده شده است. مثلا اداره ارشاد استان با تقبل کنسرت نورچشمی ها در نقش حامی آن ها ظاهر می شود. چرا که وجود نگهبانی در ورودی این اداره و استقرار سالن همایش های در داخل محوطه این اداره تقریبا حضور و تاثیر معترضان را به حاشیه می راند.

 

در جدیدترین شیوه برگزاری زیر پوستی  کنسرت ها، اجرا به وسیله عناوین و القاب دیگری دنبال می شود.


سازمان هلال احمر در ادامه فعالیت در حوزه های تخصصی خود اینبار اقدام به برگزاری نمایش موزیکال می کند.(لینک خبر)


قهوه خانه ای برای جلب نظر مشتری ها، کنسرت برگزار می کند، قلیان عرضه می کند و تبلیغات پیامکی ارسال می کند!(لینک خبر)


یک ناشر برای فروش کتاب های خود و اسم و رسم بر هم زدن، خواننده ای دعوت می کند و کنسرتی هم اجرا می شود.(لینک خبر)

 

نه خبری از اصالت موسیقی است، نه ارزش های هنری مطرح است. هنر هم بازیچه سودجویی شده است. این که تمام آه و ناله ها برای ارزش هنر به طور ناگهانی به فراموشی سپرده می شود هم جالب توجه است.

 

حکایت این روزهای علاقه بعضی ها به هنر شبیه گدایانی شده است که برای امرار معاش خود در کنار خیابان با ایجاد سر و صدا توجه و محبت عابرین  را به خود جلب می کنند.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.